Spółka PKP Intercity będzie miała nowy system sprzedaży biletów. Zarząd firmy podpisał umowę na jego wykonanie. Za projekt będzie odpowiedzialna spółka PKP Informatyka. Nowy system obejmie wszystkie kanały sprzedażowe – internet, kasy, biletomaty i terminale.
Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz powiedział, że w nowym systemie pojawią się nowe funkcjonalności takie, jak automatyczne wyszukiwanie dostępnych ulg, czy też profilowanie. Ta druga funkcjonalność ma polegać na tym, że system będzie podpowiadał, jakie są najlepsze ceny i połączenia na trasie, z której dany pasażer regularnie korzysta.
Po określeniu wieku podróżnego, platforma zasugeruje ulgi, najbardziej prawdopodobne dla danego przedziału wiekowego. Jest to szczególnie ważne przy zamawianiu biletów międzynarodowych na przejazdy z dziećmi, ze względu na złożone zasady zniżek dla dzieci i młodzieży.
Tak, jak w obecnym systemie internetowej sprzedaży, będzie też możliwość zakupu biletu bez zakładania konta, możliwość zakupu biletów okresowych, rezerwacji ich i przejazdów realizowanych z wykorzystaniem Kart Intercity.
Uruchomienie produkcyjne nowego Centralnego Systemu Sprzedaży zaplanowane jest na drugą połowę 2024 roku. Wtedy rozpocznie się sprzedaż biletów z wykorzystaniem nowego systemu, który przez pewien czas będzie działał równolegle z obecnym.