Program Kolej+ w województwie lubuskim skonkretyzował się na dwóch liniach: 275 Lubsko – Bieniów i 363 Skwierzyna – Międzychód. W tym drugim przypadku ciężar organizacyjny przyjęła na siebie gmina Przytoczna, ale pozostałe samorządy, w tym Skwierzyna, udzielają każdego możliwego wsparcia.
’- Jest ono duże, bo pamiętajmy, że Skwierzyna nie jest stacją końcową i kolejne samorządy są zainteresowane wydłużeniem rewitalizacji tej linii – mówi Lesław Hołownia, burmistrz Skwierzyny.
Celem programu Kolej+ jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia z miejscowościami o populacji powyżej 10 tysięcy mieszkańców, z których nie można dojechać do miast wojewódzkich albo takich, które dostęp mają, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Projektu rewitalizacji linii nr 363 Poznań – Gorzów w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ zakłada, że pociągi mogłyby wrócić na tę trasę do 2028 roku.