Zarząd Województwa Lubuskiego zmienił zdanie w spawie dofinansowania budowy zachodniej obwodnicy Zielonej Góry i dołoży brakujące 15 mln złotych. Resztę (78 mln) dołoży rząd i miasto Zielona Góra (15 mln).
Batalia o znalezienie pieniędzy na sfinansowanie budowy drogi z Zielonej Góry do przeprawy w Pomorsku wraz z mostem trwa od kilku miesięcy. Jak już wcześniej informowały władze Zielonej Góry, droga ma powstać do 2025 roku. Inwestycja zakłada budowę obwodnicy Przylepu i Płotów oraz Czerwieńska. Koszt budowy drogi to około 110 milionów złotych.
W pomoc w pozyskaniu pieniędzy włączył się Waldemar Buda, wiceminister rozwoju i polityki regionalnej, który na konferencji prasowej w Zielonej Górze zadeklarował, że na inwestycję rząd przeznaczy 65 mln złotych. Urząd Marszałkowski miał dołożyć około 30 mln złotych ze środków regionalnego programu operacyjnego, a resztę, czyli około 15 mln złotych miasto Zielona Góra.
W ubiegły piątek doszło do spotkania wiceministra Budy z marszałek Elżbietą Polak i członkiem zarządu województwa Marcinem Jabłońskim. Na spotkaniu padła kolejna propozycja ze strony ministra Budy polegająca na zwiększeniu finansowania o 15 mln, czyli do kwoty 78 mln zł. W ten sposób urzędnicy marszałkowscy mieliby do wyłożenia tylko 15 mln zł. Na dzisiejszej konferencji przekazano, że brakujące pieniądze uda się wygospodarować.