Nieprawidłowy numer PESEL dziecka i błędny rachunek bankowy – to najczęstsze błędy we wnioskach o 500+, które opóźniają wypłatę świadczenia. ZUS apeluje, aby przed wysłaniem dokładnie sprawdzać wnioski.
Od 1 czerwca rozpoczął się nowy okres świadczeniowy w ramach programu „Rodzina 500 plus”. Żeby otrzymać wsparcie, trzeba złożyć wniosek do ZUS.
– Niestety zdarza się, że we wnioskach pojawiają się błędy, które opóźniają wypłatę świadczenia – przyznaje Agata Muchowska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS woj. lubuskiego. – Najczęstsze z nich to błędny numer PESEL dziecka oraz nieprawidłowy rachunek bankowy. Zdarza się też, że na jedno dziecko wnioskuje oboje rodziców. Radzę, aby przed wysłaniem wniosku dokładnie go sprawdzić
– sugeruje Muchowska.
Do tej pory Lubuszanie złożyli ponad 108 tys. wniosków o 500 plus na nowy okres świadczeniowy.
Kiedy wypłaty świadczenia 500 plus
Jeśli wniosek wpłynął w maju, świadczenie otrzymamy do 31 lipca wraz z wyrównaniem od czerwca, a jeśli zostanie złożony w czerwcu to ZUS wypłaci pieniądze do 31 sierpnia, także z wyrównaniem od czerwca. Świadczenia na podstawie wniosków, które wpłyną od lipca będą już wypłacane tylko z wyrównaniem od miesiąca, w którym wypłynęły.
Jak złożyć wniosek o 500 plus
Wnioski o 500 plus możesz złożyć za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej i portalu Emp@tia.
Środki są wypłacane bezgotówkowo na wskazany numer rachunku bankowego. Pisma, informacje i decyzje dotyczące 500 plus przekazywane są elektronicznie przez PUE ZUS. W przypadku, gdy na platformie pojawi się ważna informacja dotycząca świadczenia, otrzymasz powiadomienie mailem, SMS lub w aplikacji.
Polecamy
800 plus zależne od wysokości dochodów? Rzecznik rządu wyjaśnia
Nie planujemy wprowadzenia kryterium dochodowego przy 500+ podniesionym do 800 zł; propozycji skierowanej do konsultacji społecznych takiego zapisu nie będzie; chodzi...
Czytaj więcejDetails