Jak powinno się kształcić przyszłych nauczycieli wczesnoszkolnych oraz przedszkolnych? Czy istnieje jeden dobry model takiego kształcenia? Na te i inne pytania odpowiedzi szukają uczestnicy IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. Pedagogika dziecka. Jakość edukacji w warunkach wzrastającej multikulturowości a unifikacja.
W konferencji biorą udział goście zza granicy. Jak mówi profesor Marzenna Magda-Adamowicz, główna organizatorka konferencji, ilość osób zainteresowanych udziałem w wydarzeniu przerósł wszelkie oczekiwania:
Podczas wydarzenia swoje wystąpienie będą mieli także uczniowie miejscowej szkoły. O tym ciekawym akcencie opowiada profesor Iwona Kopaczyńska, współorganizatorka konferencji:
Prelegenci i słuchacze wezmą udział w dyskusji dotyczącej idealnego modelu kształcenia nauczycieli wczesnoszkolnych. – Nie możemy się ograniczać, trzeba łączyć i modernizować obecne schematy – mówi profesor Bogusław Śliwerski, przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk:
Pedagogika jest jednym z najdłużej istniejących kierunków na Uniwersytecie Zielonogórskim. O tym jak przez lata zmieniało się zainteresowanie studentów tą dyscypliną mówi profesor Wojciech Strzyżewski, rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego:
Konferencja zorganizowana jest przez Zakład Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Zielonogórskiego