Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska – poinformował w środę UOKiK. Jak wyjaśnił, chodziło o wprowadzające w błąd reklamy o ofercie pre-paid. Decyzja nie jest prawomocna; operator ma możliwość odwołania się do sądu.
Jak przekazano w komunikacie Urzędu, chodzi o reklamy operatora z hasłem „1200 GB za darmo przez rok”, które – według UOKiK – wprowadzały konsumentów w błąd.
Pojawiały się m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim.
– Aby skorzystać z oferty, konsument co miesiąc musiał doładowywać kartę kwotą minimum 35 zł
– podkreślono.
Urząd przekazał, że „Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na T-Mobile Polska karę ponad 25 mln zł„.
Informacja o decyzji Prezesa Urzędu zostanie opublikowana na stronie internetowej T-Mobile Polska i pojawi się na profilach operatora w mediach społecznościowych. Będzie ona w dwóch wersjach językowych: polskiej, a także ukraińskiej, ponieważ w błąd zostali wprowadzeni również konsumenci posługujący się tym językiem. Decyzja nie jest prawomocna – operator ma możliwość odwołania się do sądu.
Polecamy
Ministerstwo Finansów chce od Google wyjaśnień ws. publikacji o kursie złotego
Ministerstwo Finansów zwróciło się oficjalnie do Google Polska o udzielnie informacji o przyczynach nieprawdziwej publikacji dotyczącej kursu złotego - poinformowało...
Czytaj więcej