10 ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą

Fot. www.gov.pl

Fot. www.gov.pl

10 ofert zostało złożonych w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31. Wszystkie mieszczą się w przedziale cenowym od niespełna 285,4 mln zł do ponad 487,7 mln zł – poinformowała w czwartek (6 lutego) rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

– Zainteresowanie zadaniem jest duże, o czym świadczy liczba firm chcących je wykonać. Przetarg dotyczy opracowania projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi

– powiedziała rzeczniczka. 

Najtańsza oferta została złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, a najdroższa przez firmę Polaqua z Piaseczna. Teraz dokumenty zostaną ocenione według określonych w przetargu kryteriów. 

Jak wskazała Jakubowska, pierwszym z nich jest cena, której waga wynosi 60 proc. Pozostałe dwa, tzw. pozacenowe, dotyczą wydłużenia okresu gwarancji jakości, o łącznej wadze 40 proc. 

– Wszyscy wykonawcy ubiegający się o realizację tej dużej inwestycji drogowej zaoferowali maksymalne, możliwe przedłużenie okresu gwarancji jakości w ramach kryteriów pozacenowych, tj. o pięć lat

– dodała rzeczniczka. 

Obwodnica ma przebiegać od północno-zachodniej strony granicznego Kostrzyna nad Odrą i w całości zostać poprowadzona po nowym śladzie. Jej początek będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, a w rejonie kostrzyńskiego Starego Miasta włączyć się ona do DK22 i DK31. 

W ramach inwestycji powstanie trasa o długości blisko 9,2 km, zostaną wybudowane cztery skrzyżowania w formie rond, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami. Do tego zostanie wybudowany most na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie kilometra.

Exit mobile version