10 ofert zostało złożonych w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31. Wszystkie mieszczą się w przedziale cenowym od niespełna 285,4 mln zł do ponad 487,7 mln zł – poinformowała w czwartek (6 lutego) rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.
– Zainteresowanie zadaniem jest duże, o czym świadczy liczba firm chcących je wykonać. Przetarg dotyczy opracowania projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi
– powiedziała rzeczniczka.
Najtańsza oferta została złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, a najdroższa przez firmę Polaqua z Piaseczna. Teraz dokumenty zostaną ocenione według określonych w przetargu kryteriów.
Jak wskazała Jakubowska, pierwszym z nich jest cena, której waga wynosi 60 proc. Pozostałe dwa, tzw. pozacenowe, dotyczą wydłużenia okresu gwarancji jakości, o łącznej wadze 40 proc.
– Wszyscy wykonawcy ubiegający się o realizację tej dużej inwestycji drogowej zaoferowali maksymalne, możliwe przedłużenie okresu gwarancji jakości w ramach kryteriów pozacenowych, tj. o pięć lat
– dodała rzeczniczka.
Obwodnica ma przebiegać od północno-zachodniej strony granicznego Kostrzyna nad Odrą i w całości zostać poprowadzona po nowym śladzie. Jej początek będzie na wysokości Fortu Sarbinowo, a w rejonie kostrzyńskiego Starego Miasta włączyć się ona do DK22 i DK31.
W ramach inwestycji powstanie trasa o długości blisko 9,2 km, zostaną wybudowane cztery skrzyżowania w formie rond, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami. Do tego zostanie wybudowany most na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie kilometra.
Polecamy
Na początku lutego nowy szynobus do obsługi połączeń kolejowych linii 203
Na początku lutego do taboru obsługującego regionalne połącznia kolejowe na trasie Kostrzyn nad Odrą–Gorzów Wlkp.–Krzyż–Poznań, czyli linii nr 203, dołączy...
Czytaj więcejDetails