Centralny Ośrodek Informatyki informuje, że od 20.00 w piątek, 19 stycznia do 16:00 w sobotę, 20 stycznia nie będzie można korzystać z Profilu Zaufanego i cześci innych aplikacji, wymagających potwierdzenia tożsamości. Powodem są planowane w tym czasie prace serwisowe.
Osoby, które planowały w tych dniach załatwianie online spraw urzędowych powinny uwzględnić przerwę w dostępie do usługi Profilu Zaufanego. W tym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do usług internetowych poprzez Profil Zaufany, ani złożenia eklektronicznego podpisu.
Wyłączone będą również: logowanie do systemów państwowych przy użyciu aplikacji mObywatel, logowanie poprzez e-Dowód, a także logowanie do systemów państwowych poprzez uwierzytelnianie w bankowości internetowej.
Nie będzie można realizować spraw urzędowych, takich jak logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta i korzystanie z usługi mObywatel; składanie wniosków, w tym o 800 plus i wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego; zgłoszenie narodzin dziecka, pobranie odpisu aktu stanu cywilnego, małżeństwa, zgonu; zgłoszenia zgubienia lub zniszczenia dowodu osobistego; zarejestrowania działalności gospodarczej.
Podczas prac wprowadzone zostaną zmiany, które mają na celu podniesienie stabilności i niezawodności systemów.
Profil Zaufany będzie ponownie dostępny w sobotę, 20 stycznia po 16:00.
Polecamy
Kolejne usługi w aplikacji mObywatel – moduły stłuczka i moja firma
Wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka powiedział we wtorek (16 stycznia), że w aplikacji mObywatel pojawią się kolejne usługi. Chodzi o moduł...
Czytaj więcej