W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii w Unii Europejskiej sprzedaż nowych samochodów hybrydowych przewyższyła sprzedaż nowych pojazdów z silnikiem diesla. Wzrósł także udział sprzedanych nowych pojazdów elektrycznych.
W Polsce zarejestrowano ponad 122 tysiące nowych hybryd. To dwukrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem.
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów najwięcej nowo rejestrowanych pojazdów napędzanych było benzyną – 40 procent, co oznacza spadek o 7,5 punktów procentowych rok do roku. Klasyczne hybrydy oraz diesle stanowiły po 19,6 procent.
Jednostkowo jednak sprzedaż hybryd przewyższyła sprzedaż aut z silnikami wysokoprężnymi – zarejestrowano 1 milion 901 tysięcy 239 nowych hybryd i 1 milion 901 tysięcy 191 nowych diesli. Dla aut hybrydowych to wzrost o ponad 60 procent rok do roku. W przypadku silników Diesla to spadek o ponad 8 punktów procentowych.
W Polsce zarejestrowano ponad 122 tysiące nowych hybryd. To dwukrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem.
Więcej sprzedano także nowych pojazdów z napędem elektrycznym – wliczając hybrydy ładowane z gniazda, które stanowiły 18 procent wszystkich zarejestrowanych samochodów. To wzrost z 10,5 procent w 2020 roku.
Z nich w 2021 roku 9,1 procent nowo rejestrowanych aut stanowiły pojazdy elektryczne – to wzrost o ponad 63 procent rok do roku – z 538 734 do 878 432. Z kolei 8,9 procent wszystkich nowych sprzedanych pojazdów stanowiły hybrydy ładowane z gniazdka. To wzrost o 70,7 procent z 507 917 sztuk w 2020 roku do 867 092 w roku ubiegłym.
W 2021 roku w Polsce zarejestrowano ponad 9,2 tysiące aut hybrydowych ładowanych z gniazda oraz ponad 7,1 tysiąca pojazdów elektrycznych. To także około dwukrotne wzrosty rok do roku.