MEN uruchomiło telefoniczną linię wsparcia psychologicznego dla powodzian

Fot. www.gov.pl/

Fot. www.gov.pl/

Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchomiło telefoniczną linię wsparcia dla nauczycieli, uczniów i rodziców dzieci ze szkół i placówek oświatowych z terenów dotkniętych powodzią.

Środa (18 września) jest kolejnym dniem walki z powodzią na południowym zachodzie Polski. Z informacji przekazanych przez kuratorów oświaty wynika, że z powodu powodzi w woj. dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim zajęcia zawieszono w ponad 600 szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych. Najwięcej w woj. dolnośląskim – 337, w woj. opolskim – w ponad 205. 

– Powódź jest zdarzeniem, które w sposób nagły i często traumatyczny wpływa na życie ludzi. Osoby doświadczające takiego kryzysu często potrzebują specjalistycznej pomocy

– czytamy w komunikacie MEN przekazanym w środę PAP. 

W związku z powyższym MEN we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE), Ośrodkiem Rozwoju Edukacji (ORE) oraz Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES) uruchomiło telefoniczną linię wsparcia dla nauczycieli, uczniów i rodziców dzieci ze szkół i placówek oświatowych z terenów dotkniętych powodzią.

Od środy do piątku do dyspozycji osób potrzebujących wsparcia dyżury pełnić będą następujący eksperci: pod numerem telefonu 723 245 220 dyżurować będzie psychotraumatolożka Izabela Podsiadło-Dacewicz. Ponadto wsparcia nauczycielom, uczniom i rodzicom udzielać będą doradcy metodyczni w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Agnieszka Kowalczyk (885 523 871), Urszula Klimkowicz (885 531 744), Anna Kędzierska (723 248 828), Aneta Sokołowska (885 531 748) i Anna Zych (885 845 588). 

Harmonogram dyżurów telefonicznych ogłaszany będzie każdego dnia w mediach społecznościowych MEN.

Więcej informacji jest dostępne na stronie >>www.gov.pl/<<.

Exit mobile version