Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na spółkę CANAL +. Prezes Urzędu Tomasz Chróstny powiedział, że podczas telefonicznych rozmów, dotyczących sprzedaży usług, konsultanci spółki wprowadzali klientów w błąd.
„Sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent, tymczasem dochodziło do podpisania równoległej umowy. Konsultanci CANAL+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko przynętą do zawarcia nowej umowy długoterminowej”
– wyjaśnił prezes UOKiK.
Do urzędu wpłynęły skargi od konsumentów, którzy dopiero po dłuższym czasie zauważyli dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Przez pierwsze kilka miesięcy korzystali oni z telewizji za darmo, po tym czasie nie mieli oni możliwości rozwiązania umowy i ponosili koszty obu umów.
Prezes urzędu nałożył na CANAL+ karę wynoszącą ponad 46 milionów złotych. Zobowiązał także przedsiębiorcę do zwrotu poniesionych kosztów poszkodowanym konsumentom. Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie się od niej do sądu.