Trwają prace nad poprawą przepustowości na obwodnicy śródmiejskiej. To odcinek od ul. Łużyckiej do Wrocławskiej, ale do zadania zaliczono również ul. Bohaterów Westerplatte. Zmiany w sygnalizacji świetlnej mają być wprowadzone w maju.
Celem jest m.in. udrożnienie odcinka od dworca w kierunku al. Wojska Polskiego. Newralgiczny punkt w śródmieściu jest na wysokości Kupieckiej, chcemy wyeliminować to około minutowe zawieszenie – mówi Krzysztof Staniszewski z Departamentu Zarządzania Drogami.
Miasto wybiera między dwoma wariantami:
Cały projekt ma bardziej dopasować sygnalizację do natężeń ruchu i stopniowo rozładowywać poszczególne skrzyżowania. Dlatego inne programy obowiązywałyby w godzinach szczytu, a inne w pozostałych porach dnia.
Według badań, ruch w mieście, wyłączając pandemię, wzrasta z roku na rok o kilka procent. Dlatego do zamówienia koncepcji programów sygnalizacji świetlnej doszły też mikrosymulacje ruchu:
Teraz konieczne jest przełożenie założeń na projekt organizacji ruchu – zmiany są realne w maju – zapowiada magistrat.
My zapytaliśmy też kierowców o ruch w Zielonej Górze i możliwość przejazdu na tak zwanej zielonej fali:
Kiedy minie zagrożenie epidemiczne, miasto chce przedstawić kompleksowe wyniki badań na temat ruchu drogowego w ramach konsultacji społecznych do strategii rozwoju komunikacji.