Od połowy grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity, w którym podróżni znajdą ponad pół tysiąca połączeń i skrócony czas przejazdu na wielu popularnych trasach – zapowiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Dodał, że sukcesywne zwiększanie liczby połączeń krajowych i zagranicznych wymaga nowoczesnego taboru, dlatego spółka ogłosiła przetarg na dostawę nowoczesnych piętrowych pociągów elektrycznych.
Jak poinformował Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, od grudnia w nowym rozkładzie przybędzie połączeń.
– Będzie ich o 51 więcej, czyli w sumie aż 505 połączeń, z czego 471 całorocznych i 34 sezonowe połączenia
– podał.
Dalsza część tekstu pod tweetem
??Nowy Rozkład Jazdy 2024/2025?? Więcej połączeń i nowe kierunki!
?? Od połowy grudnia liczba połączeń wzrośnie do 505 (o 51 więcej niż w poprzednim rozkładzie). Skrócony zostanie czas przejazdu na wielu popularnych trasach.
?? Pendolino w nowej relacji: Szczecin – Poznań –… pic.twitter.com/XmucMa9BpO
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) October 16, 2024
Dodał, że w nowym rozkładzie pociągi pojadą szybciej.
– Z Warszawy do Szczecina można będzie dotrzeć w 4 godziny i 18 minut, do Białegostoku tylko w półtorej godziny, a dojazd ze stolicy do Łodzi Fabrycznej skróci się do ok. 65 minut
– zadeklarował szef spółki.
Jak zaznaczył, atrakcyjny czas przejazdu będą miały też połączenia obsługujące południe Polski. Z Krakowa do Zakopanego czas przejazdu wyniesie nieco ponad 2 godziny.
– O ponad 60 minut skróci się podróż z Krakowa do Zamościa, do którego z Krakowa dojedziemy w niecałe 4 godziny. Ze Szczecina dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do Poznania – w jedną godzinę i pięćdziesiąt minut). A podróż z Wrocławia do Gdańska skróci się o 20 minut z dotychczasowych 4 godzin 37 minut
– wymienił prezes Malinowski.
Według niego nowy rozkład będzie dla pasażerów miłym zaskoczeniem dzięki rozszerzeniu siatki połączeń pociągów Pendolino.
– Od połowy grudnia będą one kursować na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin. Poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed 8:00 i pokona tę trasę w 4 godziny 18 minut. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po 20:00. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co umożliwi przesiadkę w kierunku Gorzowa
– zaznaczył.
Poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed 8:00 i pokona tę trasę w 4 h 18 minut. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po 20:00. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co pozwoli na przesiadkę w kierunku Gorzowa.
Dalsza część tekstu pod grafiką
Janusz Malinowski dodał, że to nie koniec miłych niespodzianek dla pasażerów w nowym sezonie.
– Pojawią się też nowe połączenia międzynarodowe, w tym trasa z czeskiej Pragi do Gdyni, która będzie obsługiwana przez cztery pary pociągów dziennie
– powiedział.
Zwrócił uwagę, że pociągi IC Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku.
– Co więcej, składy PKP Intercity po raz pierwszy zatrzymają się na stacjach: Bystrzyca Kłodzka i Międzylesie
– zapowiedział Malinowski.
Poinformował też, że ze stolicy województwa małopolskiego do Przemyśla kursować będzie pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do Zakopanego.
– Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (rel. Zakopane – Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. A nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto – Kraków Główny
– zaznaczył.
Według szefa PKP Intercity dynamicznie rosnące zainteresowanie przejazdami dalekobieżnymi, a z drugiej strony zbliżająca się liberalizacja rynku kolejowego (po 2030 roku), nie może pozostać bez odpowiedzi inwestycyjnej ze strony spółki. Dlatego przewoźnik planuje kupić 42 sztuki piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z możliwością domówienia kolejnych 30, na co spółka ogłosiła właśnie przetarg w trybie dialogu konkurencyjnego.
– Takiego zamówienia jeszcze w historii spółki nie było. Jego wartość w podstawowej części, to prawie 10 mld zł brutto, z czego 55 proc. to kwota przeznaczona na zakup taboru. Wartość zamówienia z opcją na dodatkowe 30 pojazdów rośnie do prawie 17 mld zł brutto
– poinformował prezes Malinowski.
Dodał, że pociągi mają być dostosowane do przejazdów dalekobieżnych, zapewniając ok. 500 pasażerom superkomfortową podróż.
Czasowe zmiany w organizacji ruchu
– PKP PLK planuje dalsze prace na odcinku Poznań – Zbąszynek, w związku z czym pociągi kursujące na tej trasie mogą mieć wydłużony czas przejazdu – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity.
Więcej szczegółów znajdziecie na stronie >>intercity.pl/<<.
Dalsza część tekstu pod polecanymi artykułami
Polecamy
Technikum w Czerwieńsku otrzymało pieniądze na kolejne symulatory
Zespół Szkół w Czerwieńsku będzie miał dwa nowe symulatory kolejowe! Nowoczesny sprzęt zostanie zakupiony z pieniędzy unijnych. Umowę na realizację...
Czytaj więcejDetailsPociąg do Pendolino
Informacja o uruchomieniu od grudnia pociągu Pendolino na trasie Szczecin – Warszawa wywołała lawinę komentarzy w internecie.
– To już oficjalne! Pendolino będzie jeździć na trasie Szczecin-Warszawa i to już od połowy grudnia. Kluczowe w tej wiadomości jest to, że pociąg pokona tę trasę w rekordowo krótkim czasie 4 godzin i 17 minut. Wraz z pendolino uruchomiona zostanie także dodatkowa relacja express intercity na tym odcinku
– pisze na platformie X Arkadiusz Marchewka z Ministerstwa Infrastruktury.
– Nowa oferta sprawi, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Rekordowo skracamy czas przejazdu, poprawiamy komfort podróży i zwiększamy częstotliwość połączeń
– podsumowuje poseł Platformy.
Dalsza część tekstu pod tweetem
To już oficjalne??
Pendolino będzie jeździć na trasie Szczecin-Warszawa i to już od połowy grudnia.Kluczowe w tej wiadomości jest to, że pociąg pokona tę trasę w rekordowo krótkim czasie 4 godzin i 17 minut. Wraz z pendolino uruchomiona zostanie także dodatkowa relacja express… pic.twitter.com/TB5L36CllX
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) October 16, 2024
– Jesteś ze Szczecina i dostajesz robotę w nowym rządzie. Idziesz w ministry. Masz pod sobą linię kolejową po których można jechać maksymalnie 160km/h i masz Pendolino, które może pojechać 250km/h. Więcej nie pojedzie, bo tam nie ma warunków
– ocenia Janusz Pietruszyński, konsultant biznesowy.
Dalsza część tekstu pod tweetem
Włoszczowa Bis
Jesteś ze Szczecina i dostajesz robotę w nowym rządzie. Idziesz w ministry. Masz pod sobą linię kolejową po których można jechać maksymalnie 160km/h i masz Pendolino, które może pojechać 250km/h. Więcej nie pojedzie, bo tam nie ma warunków. Ale skoro jesteś… pic.twitter.com/2PpC66QLrf
— Janusz Pietruszyński (@PietruszynskiJ) October 17, 2024
– Dzięki Pendolino czas podróży z Warszawy do Szczecina skróci się o całe 17 min. KOSMOS i sukces na miarę SpaceX
– ironizuje Adam Czarnecki ze Stowarzyszenia TAK dla CPK.
Dalsza część tekstu pod tweetem
Dzięki Pendolino czas podróży z Warszawy do Szczecina skróci się o całe 17 min. KOSMOS i sukces na miarę @SpaceX ??
??EIC pokonuje trasę Wawa – Szczecin w 4:36.
??Pendolino pokona ten odcinek w 4:17.NIESAMOWITA sprawa ??
Piszę ironicznie z prostego powodu. Ministerstwo… https://t.co/3UyBdQbFw4 pic.twitter.com/T0mIvDd2XZ
— Adam Czarnecki (@czardam) October 17, 2024
Z kolei Adam Szłapka ogłasza sukces po ogłoszeniu informacji o uruchomieniu nowego połączenia pociągów Pendolinlo
– Dobra wiadomość: od 14 grudnia Pendolino będzie jeździć z Warszawy do Poznania. W tej sprawie wielokrotnie interweniowałem u poprzedniej władzy. Udało się dopiero teraz
– pisze minister ds. Unii Europejskiej.
Dalsza część tekstu pod tweetem
Dobra wiadomość: od 14 grudnia Pendolino będzie jeździć z Warszawy do Poznania. W tej sprawie wielokrotnie interweniowałem u poprzedniej władzy. Udało się dopiero teraz.
— Adam Szłapka (@adamSzlapka) October 16, 2024
– Dlaczego dobra? Zakładany czas przejazdu uda się zrealizować składami wagonowymi lub innymi EZT we flocie Intercity. Na żadnym odcinku tej trasy nie jest możliwe uzyskanie predkosci powyżej 160 km/h, a do takich przewidziane są składy Pendolino
odpowiada na tweet Adama Szłapki Igor Sokołoski, kolejarz i dziennikarz.