Wybrano Generalnego Projektanta Inżynierii Lądowej dla CPK. Kolejny ważny krok gigantycznej inwestycji

Fot. CPK: Centralny Port Komunikacyjny

Fot. CPK: Centralny Port Komunikacyjny

Spółka Centralny Portu Komunikacyjny podpisała umowę na Generalnego Projektanta Inżynierii Lądowej – wybrano spółkę Dar Al-Handasah Consultants. To kolejny krok w przygotowaniach do największej komunikacyjnej inwestycji w Polsce.

Wykonawca został wybrany w jednym z czterech kluczowych postępowań przetargowych w ramach Podprogramu Lotniskowego CPK. Do strategicznych zadań wybranej spółki będzie należało wykonanie dla CPK wielobranżowej dokumentacji projektowej infrastruktury technicznej, w tym między innymi dróg startowych i kołowania, płyt postojowych, systemów lotniskowych oraz sieci i przyłączy wraz z obiektami inżynieryjnymi. Spółka Dar Al-Handasah Consultants będzie odpowiadała też za pozyskanie w imieniu CPK niezbędnych zgód projektowych, pełnienie nadzoru autorskiego i usług doradczych na każdym etapie projektu.

Przedstawiciele CPK wskazują, że dzięki globalnemu doświadczeniu, bogatemu portfolio i rozległym kompetencjom wybrana spółka wniesie do projektu zaawansowaną wiedzę z zakresu zrównoważonego planowania i możliwości projektowania net zero, czyli neutralnego klimatycznie. Spółka będzie się też dzielić z CPK swoim doświadczeniem i wiedzą dotyczącą stosowania wysoce trwałej i bezpiecznej infrastruktury lotniskowej, a także wykorzystania technologii, które sprostają obecnym i przyszłym wymaganiom oraz oczekiwaniom rynku.

Dar jest członkiem założycielem Dar Group, która była odpowiedzialna za realizację projektów między innymi w takich portach lotniczych, jak inteligentny Międzynarodowy port lotniczy w Dubaju, jedno z najbardziej obciążonych lotnisk na świecie, czy lotnisko Hamad International Airport w Katarze, uznane za najlepszy port lotniczy na świecie w konkursie Skytrax World Airport Awards w 2021 i 2022 roku.

Według wcześniejszych deklaracji lotnisko w Baranowie między Łodzią a Warszawą ma być gotowe na przełomie 2027 i 2028 roku. Tak zwany komponent kolejowy, czyli sieć szybkich połączeń kolejowych, ma być gotowy do 2034 roku.

Exit mobile version