Walka z rakiem zamiast marszałkowskiej autopromocji?

Walka z rakiem zamiast marszałkowskiej autopromocji? Radio Zachód - Lubuskie

fot. Janusz Życzkowski

Czy rządząca województwem koalicja PO-PSL-SLD zrezygnuje z części wydatków na promocję regionu i przeznaczy je na walkę z rakiem? Taki postulat pojawił się podczas poniedziałkowej sesji lubuskiego sejmiku. Radny Łukasz Mejza zaapelował by np. zamiast na bilbordy z wizerunkiem marszałek Elżbiety Anny Polak, pieniądze przeznaczyć na oddział onkologiczny Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze

O propozycję Bezpartyjnych Samorządowców zapytaliśmy Sebastiana Ciemnoczołowskiego z Platformy Obywatelskiej. Ten wykluczył możliwość przesunięcia środków z promocji regionu na rzecz onkologii:

Ze względów proceduralnych wniosek o przesunięcie środków z promocji regionu został odrzucony. Inicjatorzy wniosku zapowiedział powrót do postulatu podczas kolejnych obrad.

 

W dniu 19.02.2020 do redakcji wpłynęło pismo Rzecznika Prasowego Urzędu Marszałkowskiego, w którym czytamy:

W związku z zamieszczeniem na stronie internetowej Radia Zachód informacji pt. „Walka z rakiem zamiast marszałkowskiej autopromocji?”, proszę o publikację poniższego wyjaśnienia.

  1. Wniosek, o którym mowa w publikacji Radia Zachód, nie został formalnie złożony ani nie dotyczył – jak podano – „marszałkowskiej autopromocji”, tylko środków zapisanych w budżecie na promocję województwa. Klub Radnych Bezpartyjnych Samorządowców zapowiedział złożenie takiego wniosku.
  1. W budżecie woj. lubuskiego na 2020 r. środki na promocję przeznaczone są głównie na promocję województwa poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost, dzięki czemu dzisiaj możemy pochwalić się ogromną dynamiką wzrostu liczby pasażerów na linii Zielona Góra – Warszawa – Zielona Góra, obsługiwanej przez narodowego przewoźnika PLL LOT. Ponadto środki te przeznaczone są na promocję gospodarczą w kraju i za granicą, organizację Kongresu Gospodarczego, wsparcie przedsiębiorców poprzez działalność Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, promocję turystyczną w kraju i za granicą, promocję producentów regionalnych i ich produktów, programy profilaktyczne walki z rakiem, a także dla organizacji pozarządowych na promocję województwa poprzez sport i kulturę. W puli tych środków jest również pięć projektów finansowanych z funduszy europejskich regionalnych i krajowych. Nie są to więc środki na kampanie wizerunkowe polityków ani na „marszałkowską autopromocję”.
  1. W ramach realizowanego przez samorząd województwa projektu „Lubuszanie skutecznie przeciw nowotworom – wsparcie realizacji programów zdrowotnych ukierunkowanych na wykrywanie i zapobieganie nowotworom złośliwym jelita grubego, szyjki macicy, piersi wśród mieszkańców województwa lubuskiego” na 2020 r. mamy zapisaną kwotę 900 tys. zł, w tym są środki na promocję na obszarach wykluczonych (białe plamy, obszary o najniższej zgłaszalności na badania). W tym projekcie finansujemy także badania diagnostyczne – tj. kolonoskopię wraz ze znieczuleniem. Koszt dla jednego pacjenta to ok. 600-700 zł, a w naszym projekcie pacjenci mają kolonoskopię bezpłatnie.

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

 

Exit mobile version