Dziecięcy Telefon Zaufania RPD. Od dzisiaj z rozbudowanym systemem pomocy

Dziecięcy Telefon Zaufania

Fot. Biuro Rzecznika Praw Dziecka / Envato

Od dzisiaj działa rozbudowany system pomocy przy Dziecięcym Telefonie Zaufania Rzecznika Praw Dziecka.

„Każdego dnia pod numerem telefonu 800 12 12 12, poza psychologami pedagogami, będą dyżurować eksperci z różnych dziedzin, którzy pomogą rodzicom znaleźć informacje dotyczące procedur i przepisów”

– mówi ekspertka dziecięcego telefonu zaufania Anna Turzyniecka.

„To są eksperci z zakresu spraw socjalnych, z zakresu ochrony zdrowia, z zakresu prawa rodzinnego i postępowania w sprawach nieletnichi z zakresu edukacji wychowania. Takie dyżury będą od 9:00 do 14:00 od poniedziałku do piątku. Można zadzwonić, poprosić o rozmowę z ekspertem. Można napisać na czacie, zostawić swój numer telefonu i wtedy ekspert oddzwoni, bo na czacie dyżurują psycholodzy i to jest czat dla dzieci”

– dodaje Anna Turzyniecka.

Dziecięcy Telefon Zaufania działa od ponad roku. Przez ten czas przez 24 godziny na dobę dyżurują eksperci psychologowie i pedagodzy. Każdego miesiąca odbierają kilka tysięcy telefonów. Oprócz Dziecięcego Telefonu Zaufania uruchomiony został internetowy czat, także całodobowy. Jest darmowy, nie wymaga logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika www.brpd.gov.pl.

Exit mobile version