W Urzędzie Miasta w Międzyrzeczu wprowadzono jeden z najbardziej zaawansowanych w Polsce systemów usług internetowych. Jest to rozwiązanie, które między innymi ma usprawnić przepływ dokumentów między wydziałami.
Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz mówi, że do tej pory część danych trzeba było wprowadzać do sieci z dokumentów w formie papierowej. Jak dodaje, teraz większość spraw można załatwić za pomocą komputera:
Remigiusz Lorenz podkreśla, że nowoczesny system umożliwi mieszkańcom bezpieczne załatwianie spraw. Dzięki elektronicznym usługom nie muszą składać wizyty w urzędzie, co w czasach pandemii poprawi bezpieczeństwo tych osób:
Mirosław Matla, pracownik Urzędu Miasta w Międzyrzeczu, mówi, że dzięki specjalnym aplikacjom mieszkańcy gminy oraz przedsiębiorcy mogą korzystać z elektronicznych usług oraz z zasobów informacyjnych:
Projekt Lubuski e-Urząd II w województwie lubuskim wdrożyło 11 gmin.