Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że PZU Życie odmawiała wypłaty świadczeń z tytułu ubezpieczenia na życie. Po interwencji Urzędu spółka zmieniła warunki tych ubezpieczeń.
Prezes UOKiK-u Marek Niechciał wyjaśnia, że postępowanie w tej sprawie zostało przeprowadzone po skargach osób, którym odmówiono wypłaty świadczeń. Wskazał, że w umowach znalazły się zapisy, na podstawie których firma dawała sobie prawo do niewypłacania pieniędzy ze względu na wcześniejszą chorobę, nawet jeśli nie miała ona związku ze śmiercią, specjalistycznym leczeniem lub niezdolnością do pracy. W rezultacie klient nie mógł ustalić, czy zdiagnozowana wcześniej choroba spowoduje odmowę wypłaty świadczenia.
W rezultacie postępowania UOKiK-u, ubezpieczyciel doprecyzował kwestionowane klauzule. Osobom, którym na podstawie zakwestionowanych zapisów spółka nie wypłaciła pieniędzy, prezes UOKiK-u radzi złożenie reklamacji. Urząd przypomina, że pomocy w tym zakresie udziela Rzecznik Finansowy.