Polskie Linie Kolejowe szykują się do rewitalizacji linii kolejowej Gorzów – Krzyż. Niestety, już teraz wiadomo, że przewidywany zakres prac nie będzie obejmował długo oczekiwanej elektryfikacji tego odcinka.
Zbigniew Niliński, zastępca dyrektora Regionu Zachodniego spółki PKP PLK, przyznał podczas niedawnej wizyty w Zielonej Górze, że do tej pory nie było zbyt wielkich szans na wykonanie tej inwestycji.
Jak stwierdził, nie było na to pieniędzy, bo spółka miała ważniejsze priorytety:
Szansą na wyczekiwaną od lat elektryfikację linii Gorzów – Krzyż może być pełna modernizacja trasy kolejowej nr 18 Kutno – Piła i dalej do Kostrzyna nad Odrą i dostosowanie jej m.in. do dużych prędkości.
Zbigniew Niliński podkreśla, że taka inwestycja jest już planowana:
Zdaniem Zbigniewa Nilińskiego, ze względu na planowany zakres prac tej dużej inwestycji modernizacyjnej, wcześniejsza elektryfikacja linii kolejowej Gorzów – Krzyż nie ma po prostu większego sensu:
Dodajmy, że spółka PKP PLK przygotowuje się właśnie do wykonania dokumentacji projektowej dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej Krzyż – Gorzów. Prace remontowe na tym odcinku mają się rozpocząć dopiero po 2020 roku.
Kiedy ruszy duża modernizacja trasy kolejowej nr 18, połączona z elektryfikacją odcinka Gorzów – Krzyż na razie nie wiadomo…