Są decyzje w sprawie A18

Są decyzje w sprawie A18 Radio Zachód - Lubuskie

graf: GDDKiA

Oferta firmy PORR, po ponownym zbadaniu i ocenie, została uznana za najkorzystniejszą na przebudowę 12-kilometrowego odcinka trasy A18 od granicy z Niemcami.

Na początku roku wskazana została inna oferta – firmy Strabag Infrastruktura Południe. To ona miała zająć się dostosowaniem drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku blisko 12 km od granicy z Niemcami.

Od tego rozstrzygnięcia do Krajowej Izby Odwoławczej złożyła odwołanie firma PORR. Odwołanie zostało uwzględnione. KIO nakazała ponowną ocenę i zbadanie ofert przetargowych. – Po ponownym zbadaniu i ocenie, oferta firmy PORR została wybrana jako najkorzystniejsza. 6 kwietnia minie czas na składanie ewentualnych odwołań od wyboru najkorzystniejszej oferty – podał rzecznik GDDKiA Jan Krynicki.

Zwycięzca przetargu ma zaprojektować i rozbudować fragment drogi krajowej nr 18 na odcinku od granicy państwa (za mostem na Nysie Łużyckiej) wraz z węzłem Olszyna do blisko 12. kilometra (2 km za węzłem Żary Zachód) w zakresie dostosowania jej do parametrów autostrady.

Dostosowanie obecnej drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady podzielono na dwa odcinki. Pierwszy obejmuje fragment o długości ok. 1,3 km od końca mostu na Nysie Łużyckiej, gdzie zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i rozbudowa obu jezdni. Natomiast na dalszym odcinku, o długości ok. 10,5 km, rozbudowana zostanie jezdnia południowa. Jezdnię północną na całym 70-kilometrowym odcinku przebudowano w pierwszym etapie prac, w latach 2004-2006.

Cytowany w komunikacie GDDKiA minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że południowa jezdnia trasy A18 od lat wymagała przebudowy. „Podjęliśmy to wyzwanie i zapewniliśmy finansowanie realizacji. Wreszcie znikną trudności, z którymi borykają się kierowcy na tej trasie. Zaś do 2025 r. zakończy się budowa całej sieci autostrad w Polsce” – wskazał Adamczyk.

Exit mobile version