Na dzisiaj nie widzimy konieczności wprowadzenia obowiązku nauki w trybie zdalnym – oświadczył w sobotę premier Mateusz Morawiecki. Po długiej dyskusji z epidemiologami uważam, że utrzymanie obecnego stanu w systemie edukacji jest właściwe – dodał.
Jak podało w piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej, w województwie lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.
Premier pytany na konferencji prasowej, czy istnieje możliwość powrotu do nauki zdalnej, stwierdził, że „na dzień dzisiejszy 98 proc. szkół funkcjonuje w systemie stacjonarnym i tylko niewielki ich procent funkcjonuje w systemie zdalnym, albo hybrydowym”.
„Ta strategia, którą zaproponowało w sierpniu MEN zdaje egzamin i dlatego, na dzisiaj, nie widzimy takiej konieczności, żeby wprowadzać obowiązek nauki w trybie zdalnym”
– oświadczył Morawiecki.
Długotrwała izolacja niekorzystna dla dzieci
Jak dodał, nauka zdalna nie odbywa się bez żadnych kosztów społecznych.
„Słyszymy wyraźnie, że są bardzo poważne uszczerbki na zdrowiu – również psychicznym – w sytuacji długotrwałej izolacji. To dlatego dzisiaj szukamy i znajdujemy rozwiązania hybrydowe, mieszane, które z jednej strony pozwalają uczyć zdalnie, w których dochodzi do szerokiego rozprzestrzeniania się Covid-19, ale z drugiej strony chcemy możliwie w wysokim stopniu utrzymać normalne funkcjonowanie społeczeństwa”
– mówił.
„Po długiej dyskusji z epidemiologami, uważam, że utrzymanie tego obecnego stanu w systemie edukacji jest właściwe”
– dodał szef rządu.
MEN: normalnie pracuje 99,13 proc. przedszkoli, 96,9 proc. podstawówek, 97,43 proc. szkół średnich
Jak poinformowało w piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej, w trybie normalnym, czyli stacjonarnym, pracuje 99,13 proc. przedszkoli, 96,9 proc. szkół podstawowych, 97,43 proc. szkół ponadpodstawowych.
W woj. lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.
W szczególnych sytuacjach dyrektorzy szkół w porozumieniu z organami prowadzącymi mogą wystąpić o przejście na inny tryb nauki niż stacjonarny: tryb mieszany (hybrydowy) z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu lub tryb wyłącznie zdalny. Aby tak się stało konieczna jest pozytywna opinia inspektora sanitarnego.
MEN opublikowało grafiki informujące o odsetkach przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych pracujących w trybie stacjonarnym w całym kraju oraz w poszczególnych województwach. Podano, że dane pochodzą z piątku z godziny 9.00
Prawie 9️⃣7️⃣ proc. wszystkich szkół podstawowych w skali kraju pracuje w trybie stacjonarnym. #BezpiecznaSzkoła #szkoła #edukacja #bezpieczeństwo pic.twitter.com/RGceAsZlPR
— Ministerstwo Edukacji Narodowej (@MEN_GOVPL) October 9, 2020
W woj. lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.
W całym kraju w trybie stacjonarnym pracuje: 99,13 proc. przedszkoli, 96,90 proc. szkół podstawowych, 97,43 proc. szkół ponadpodstawowych.
Wcześniej, w piątek po południu, resort edukacji poinformował, że w trybie mieszanym pracuje 811 placówek oświatowych, a 208 w trybie zdalnym. Pozostałe, czyli 47,4 tys., działają normalnie, czyli w trybie stacjonarnym. Liczba szkół pracujących w piątek w sposób inny niż stacjonarny jest najwyższa od początku roku szkolnego. Dane pochodziły z piątku z godziny 14.00.