Morawiecki: Nie widzimy konieczności wprowadzenia zdalnej edukacji

Morawiecki: Nie widzimy konieczności wprowadzenia zdalnej edukacji Radio Zachód - Lubuskie

Fot. Pixabay

Na dzisiaj nie widzimy konieczności wprowadzenia obowiązku nauki w trybie zdalnym – oświadczył w sobotę premier Mateusz Morawiecki. Po długiej dyskusji z epidemiologami uważam, że utrzymanie obecnego stanu w systemie edukacji jest właściwe – dodał.

Jak podało w piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej, w województwie lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.

Premier pytany na konferencji prasowej, czy istnieje możliwość powrotu do nauki zdalnej, stwierdził, że „na dzień dzisiejszy 98 proc. szkół funkcjonuje w systemie stacjonarnym i tylko niewielki ich procent funkcjonuje w systemie zdalnym, albo hybrydowym”.

„Ta strategia, którą zaproponowało w sierpniu MEN zdaje egzamin i dlatego, na dzisiaj, nie widzimy takiej konieczności, żeby wprowadzać obowiązek nauki w trybie zdalnym”

– oświadczył Morawiecki.

Długotrwała izolacja niekorzystna dla dzieci

Jak dodał, nauka zdalna nie odbywa się bez żadnych kosztów społecznych.

„Słyszymy wyraźnie, że są bardzo poważne uszczerbki na zdrowiu – również psychicznym – w sytuacji długotrwałej izolacji. To dlatego dzisiaj szukamy i znajdujemy rozwiązania hybrydowe, mieszane, które z jednej strony pozwalają uczyć zdalnie, w których dochodzi do szerokiego rozprzestrzeniania się Covid-19, ale z drugiej strony chcemy możliwie w wysokim stopniu utrzymać normalne funkcjonowanie społeczeństwa”

– mówił.

„Po długiej dyskusji z epidemiologami, uważam, że utrzymanie tego obecnego stanu w systemie edukacji jest właściwe”

– dodał szef rządu.

MEN: normalnie pracuje 99,13 proc. przedszkoli, 96,9 proc. podstawówek, 97,43 proc. szkół średnich

Jak poinformowało w piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej, w trybie normalnym, czyli stacjonarnym, pracuje 99,13 proc. przedszkoli, 96,9 proc. szkół podstawowych, 97,43 proc. szkół ponadpodstawowych.

W woj. lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.

W szczególnych sytuacjach dyrektorzy szkół w porozumieniu z organami prowadzącymi mogą wystąpić o przejście na inny tryb nauki niż stacjonarny: tryb mieszany (hybrydowy) z nauką prowadzoną częściowo w szkole i częściowo w domu lub tryb wyłącznie zdalny. Aby tak się stało konieczna jest pozytywna opinia inspektora sanitarnego.

MEN opublikowało grafiki informujące o odsetkach przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych pracujących w trybie stacjonarnym w całym kraju oraz w poszczególnych województwach. Podano, że dane pochodzą z piątku z godziny 9.00

W woj. lubuskim w trybie stacjonarnym pracuje: 99,72 proc. przedszkoli, 97,29 proc. szkół podstawowych, 97,92 proc. szkół ponadpodstawowych.

W całym kraju w trybie stacjonarnym pracuje: 99,13 proc. przedszkoli, 96,90 proc. szkół podstawowych, 97,43 proc. szkół ponadpodstawowych.

Wcześniej, w piątek po południu, resort edukacji poinformował, że w trybie mieszanym pracuje 811 placówek oświatowych, a 208 w trybie zdalnym. Pozostałe, czyli 47,4 tys., działają normalnie, czyli w trybie stacjonarnym. Liczba szkół pracujących w piątek w sposób inny niż stacjonarny jest najwyższa od początku roku szkolnego. Dane pochodziły z piątku z godziny 14.00.

Exit mobile version