Według badania PISA przeprowadzonego w 2018 roku umiejętności polskich 15-latków w zakresie rozumienia tekstu, matematyki i nauk przyrodniczych są jednymi z najwyższych na świecie. Nasza młodzież w Europie ustępuje tylko uczniom z Estonii oraz Finlandii.
Minister edukacji Dariusz Piontkowski komentując te wyniki stwierdził, że „Polska edukacja nie jest taka zła, jak nam się wydaje; spróbujmy doceniać to, co mamy”. Szef ZNP Sławomir Broniarz oraz opozycja przekonują, że dobre wyniki w badaniu PISA, to zasługa systemu edukacyjnego, w którym funkcjonowały zlikwidowane już gimnazja. Tymczasem w krajach z lepszymi wynikami, systemy edukacji są różne.
W Otwartym Mikrofonie Radia Zachód pytamy o to, jak Państwo oceniają dyskusję wokół jakości polskiej edukacji? Czy badania, tak jak PISA, są wymiernym wskaźnikiem jakości polskiej oświaty? Czego w szkole (i wokół szkoły) jest obecnie za dużo, a czego za mało? Pyta Marek Poniedziałek
Od godz. 12:12 czekamy na Państwa telefony: 68 324 22 55 i 801 327 462, a już teraz na komentarze.