W Katowicach ostatni dzień Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Za nami debata o przyszłości transportu kolejowego.
Prezes fundacji Pro-Kolej Jakub Majewski przypomniał, że za kilka lat czeka nas kolejny etap otwarcia rynku. Realizacją połączeń będzie mógł zająć się dowolny przewoźnik z krajów unijnych. To może być kłopot dla mniejszych regionów.
Kłopoty z połączeniami już teraz mamy w województwie lubuskim. Polregio nie radzi sobie z ich realizacją. Prezes Krzysztof Pietrzykowski uważa, że oferta Polregio może uzupełniać się z ofertą przewoźników samorządowych.
Powołanie własnej spółki transportowe jest pomysłem zarządu województwa lubuskiego. Podobne rozwiązanie funkcjonuje m.in. w Wielkopolskie i w województwie dolnośląskim.
W Katowicach rozmawiano też o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Za kilka lat ma to być największe lotnisko w Polsce.
Wiceminister infrastruktury Maciej Lasek tłumaczył decyzję o zmianie partnera odpowiedzialnego za inwestycję. Miejsce prywatnej firmy zajęła spółka Polskie Porty Lotnicze, zarządzająca m.in. lotniskiem w Babimoście.
Docelowo Centralny Port Komunikacyjny będzie węzłem transportowym łączącym lotnisko z siecią kolejową i drogową.
Polecamy
30 mld zł na przetargi w ramach budowy CPK
Spółka CPK do końca roku rozpisze przetargi o wartości 30 mld złotych. Chodzi m.in. o budowę tunelu dla Kolei Dużych...
Czytaj więcejDetailsCzytaj także:
Jest nowy harmonogram CPK. Rząd podał koszt programu [AKTUALIZACJA]
Nowy harmonogram zakłada, że do końca 2032 r. uruchomiony zostanie pierwszy etap Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią - poinformowała kancelaria premiera. Zaktualizowany łączny...
Czytaj więcejDetails