Kup sobie życie! Kampania społeczna straży i Radia Zachód

 Każdego roku w Polsce wybucha 32 tysiące pożarów domowych. W zaledwie co dwunastym przypadku zainstalowana była czujka dymu. Rocznie w wyniku pożaru ginie 360 osób. 

 Lubuska straż pożarna wspólnie z Radiem Zachód chcą odwrócić te negatywne statystyki i zachęcić do instalacji czujek. Dziś wspólnie inicjujemy kampanię #kupsobiezycie.

 Komendant lubuskiej straży pożarnej Janusz Drozda mówi, że do większości pożarów domowych dochodzi właśnie w okresie jesienno – zimowym:

W sierpniu w Poznaniu doszło do wybuchu w jednej z kamienic. Dym został wykryty przez autonomiczną czujkę dymu, zamontowaną w prywatnym mieszkaniu. Dzięki temu szybko zaalarmowane zostały służby ratunkowe i ewakuowano mieszkańców. W akcji gaśniczej w Poznaniu zginęło dwóch młodych strażaków. 

  –  Ta sytuacja stała się impulsem by nagłośnić temat czujek i sprawić by Lubuszanie zastanowili się ile warte jest ludzkie życie – mówi  Arkadiusz Kaniak, rzecznik lubuskich strażaków.  

 – W minutowym klipie pokazujemy pracę strażaka, który wyjeżdża ratować życie innych.    –  dodaje Kaniak. Jak zaznacza strażak takiej pomocy może potrzebować każdy z nas. 

 Nad dźwiękową wersją spotu pracował realizator dźwięku Łukasz Zalewski. Jak dodaje dziś trudno jest utrzymać  dłużej uwagę widza czy słuchacza.  – Kampanie społeczne mają oddziaływać na emocje, być prawdziwe – dodaje. Spot w pigułce pokazuje codzienną pracę strażaków: 

  –  Praca w straży to mieszkanka wielu emocji: adrenaliny, odwagi, poczucia odpowiedzialności i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. My to wszystko staraliśmy się pokazać – dodaje  Krzysztof Filmanowicz, który odpowiadał za realizację filmową. 

Posłuchaj spotu: 

  22 listopada obchodzimy Dzień Czujki Dymu. Instalacja czujki dymu jest obowiązkowa w wielu krajach m.in. Irlandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Niemczech, Austrii i Finlandii. Nad taką zmianą w prawie pracują polscy rządzący.

Exit mobile version