94-letni senior ze Słubic stracił 80 tys. zł! Oszustka podawała się za policjantkę

Fot. Lubuska Policja

Fot. Lubuska Policja

Oszuści podstępem pozbawili seniora oszczędności całego życia. W ubiegłym tygodniu 94- letni mieszkaniec powiatu słubickiego stracił łącznie 80 tysięcy złotych. 

Metodą „na policjanta”

Do 94- letniego seniora, mieszkającego na terenie Słubic, zadzwonił telefon, w którym kobieta podając się za policjantkę z wydziału zwalczania przestępczości gospodarczej oświadczyła, że przeprowadza tajną akcję. Poinformowała seniora, że jego oszczędności są zagrożone i musi przelać je na bezpieczne konto za pośrednictwem przekazu pocztowego. Oszustka wydała się na tyle wiarygodna, że senior przez kolejne trzy dni, wskazaną metodą przekazał wszystkie swoje oszczędności. W wyniku tej manipulacji utracił 80 tysięcy złotych.

Sposób działania oszustów często polega na tych samych działaniach. Wzbudzają u odbiorcy poczucie zagrożenia, wywierają presję na rozmówcy oraz nadwyrężają zaufania osób starszych.

Po raz kolejny apelujemy do osób starszych, ale również do rodzin seniorów, aby uczulali każdorazowo w rozmowach o przestępczym procederze oszustów – przestrzega asp. Agnieszka Kaczmarek z KPP w Słubicach. – W sytuacji, kiedy senior odbierze telefon, w którym rozmówca porusza temat pieniędzy i namawia do ich przekazania, wykonania przelewu czy wypłaty PRZERWIJ NATYCHMIAST POŁĄCZENIE, a następnie skontaktuj się bezpośrednio z członkiem rodziny, którego numer telefonu znasz, zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub udaj się do najbliższej jednostki policji

– radzi.

Policja nie odbiera i nie przyjmuje pieniędzy

Funkcjonariusze powtarzają, że policja nie odbiera i nie przyjmuje pieniędzy, jak i kategorycznie nie wydaje poleceń, czy też nie zmusza do ich przekazywania na kota bankowe lub osobom postronnym.

Najczęstsze metody oszustw

Najczęściej spotykane rodzaje oszustw to:

Bądźmy ostrożni w kontakcie z nieznajomymi. Nie działajmy pod presja czasu, szczególnie jeżeli chodzi o nasze oszczędności. W razie najmniejszych wątpliwości niezwłocznie przerwijmy rozmowę – zaleca asp. Kaczmarek.

CZYTAJ TEŻ:

Exit mobile version