Od niedzieli (12 marca) zostaną wznowione przejazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem na linii nr 358 w woj. lubuskim. Po zakończeniu zasadniczych prac związanych z modernizacją tego odcinka nie będzie już komunikacji zastępczej, która funkcjonowała tam od marca 2020 r.
Jak poinformował PAP rzecznik zarządu woj. lubuskiego Paweł Kozłowski po przywróceniu ruchu kolejowego między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem, na trasie Zielona Góra – Zbąszynek w rozkładzie jazdy obowiązującym od 12 marca br. będą cztery pary pociągów relacji Zielona Góra – Poznań, dwie pary relacji Zielona Góra – Zbąszynek oraz sześć par relacji Zielona Góra – Gorzów Wlkp. Połącznia organizuje Polregio. Do tego dojdzie także sześć par dodatkowych pociągów różnych relacji PKP Intercity.
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA przekazał, że w ramach modernizacji przygotowano nowe perony w Babimoście i Sulechowie umożliwiające wygodne korzystanie z kolei.
Dodał, że sprawne przejazdy między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem zapewnią nowe szyny, podkłady i nowe urządzenia systemu sterowania zamontowane na modernizowanym odcinku.
Po wznowieniu przejazdów prowadzone będą jeszcze roboty wykończeniowe, m.in. na przejazdach kolejowo-drogowych. W obszarze prowadzonych prac konieczne jest tymczasowe ograniczenie prędkości. Na pozostałych odcinkach pociągi pojadą 100 km/h, a po zakończeniu wszystkich robót przewidywanym w II kwartał br. i uzyskaniu wymaganych pozwoleń – 120 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap” we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego przy udziale środków UE z RPO woj. lubuskiego. Całkowita wartość projektu to ponad 160,7 mln zł, przy unijnym dofinansowaniu na poziomie ok. 112 mln zł.