Jak po pandemii zmieniło się nasze podejście do turystyki? Czy rozwój mediów społecznościowych i opinie blogerów wpływają na nasze turystyczne decyzje?
To tylko niektóre z tematów podejmowanych w trakcie VII Lubuskiego Sejmiku Turystycznego, który odbywa się dziś w Regionalnym Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze.
Jak mówi Jadwiga Błoch, prezeska Lubuskiej Organizacji Turystycznej, w tym roku obrady odbywają się pod hasłem „Nowe podejście do turystyki”.
– To także hasło Światowego Dnia Turystyki, co związane jest zarówno z pandemią, jak i wojną na Ukrainie i rozwojem technologii cyfrowych i mediów społecznościowych – dodaje Błoch:
Jacek Janowski z Polskiej Organizacji Turystycznej podkreśla, że w ostatnich latach w turystyce krajowej, światowej czy lokalnej zmieniło się praktycznie wszystko
Do nowej sytuacji muszą się więc dostosować zarówno turyści, jak i organizacje turystyczne, właściciele obiektów turystycznych czy organizatorzy różnego rodzaju imprez turystycznych:
Zmianę podejścia do turystyki zauważają m.in. leśnicy, którzy na Lubuskim Sejmiku Turystycznym promowali dziś akcję „Zanocuj w lesie”.
Jak zapewnia Urszula Kaczała z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Zielonej Górze, taką formą wypoczynku zainteresowanych jest coraz więcej osób, zmęczonych masową turystyką i szukających spokoju i wyciszenia na łonie natury:
Dodajmy, że w trakcie VII Lubuskiego Sejmiku Turystycznego wręczone zostały też kolejne Perły Turystyczne dla najlepszych produktów turystycznych naszego regionu.
Zwycięzcami zostali Międzyrzecki Rejon Umocniony, Winobranie w Zielonej Górze i Park Dworski w Iłowej. Dwie nagrody specjalne przyznano Parkowi Książęcemu w Zatoniu i Park Mużakowski w Łęknicy.