Nowoczesne perony powstaną w Sulechowie i Babimoście. Pociągi pojadą szybciej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację kolejnego odcinka linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin.
Jak poinformował Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK podpisana została umowa z wykonawcą, którym jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza. Wartość projektu wynosi ok. 106 mln zł. „Prace mają zakończyć się do końca 2021 r. Efektem będą lepsze i wygodniejsze podróże w regionie” – powiedział Śledziński. Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubuskiego, Funduszu Kolejowego oraz ze środków własnych Polskich Linii Kolejowych. To drugi etap modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin.
Na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane, wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będzie nowa nawierzchnia, ławki, wiaty oraz oznakowanie. Bezpieczeństwo zapewni jasne oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się powstaną pochylnie. Z nowoczesnych platform podróżni pojadą m.in. w stronę Gorzowa Wielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli.
Efektem inwestycji związanej z modernizacją samej linii kolejowej będą sprawniejsze podróże. Prędkość pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem zwiększy się ze 100 km/h do 120 km/h. Prace obejmą m.in. wymianę podkładów i szyn.
„W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych. Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring zwiększą bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów oraz Babimost zwiększy się przepustowość linii” – dodał Śledziński.
Według PKP PLK, dzięki temu przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia, a mieszkańcy województwa lubuskiego zyskają lepsze możliwości podróży koleją.
Rewitalizacja linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będzie kontynuacją wcześniejszych prac na linii nr 358. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa – nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 km, który umożliwił jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy.
Jak zaznaczył Śledziński, dzięki temu skróciły się podróże w regionie, podróżni zyskali też nowoczesny peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.