W 2021 roku zmieni się struktura Miejskiego Zakładu Komunikacji. Z jednostki miejskiej przekształci się w spółkę. Trwają prace przygotowawcze.
Zmiana formuły zakładu budżetowego to kwestia formalna – tłumaczą władze Zielonej Góry. Dzięki temu miasto będzie mogło przekazywać MZK więcej pieniędzy.
– Dla pasażerów nic się nie zmieni – zapewnia kierownictwo MZK, Barbara Langner i Robert Karwacki:
W tym roku minęło 5 lat od momentu, gdy Zielona Góra zaczęła wdrażać system niskoemisyjnego transportu publicznego. W mieście pojawiły się m.in. 43 autobusy elektryczne i 17 autobusów przegubowych. – Będą jeszcze kolejne elektryki – zapowiada Barbara Langner:
Flotę MZK, w ramach kolejnego projektu, ma uzupełnić jeszcze 12 elektryków: cztery przegubowe i osiem 12-metrowych. Zaplanowano też budowę nowej pętli z ładowarkami na osiedlu Mazurskim. Teraz w mieście jest w 11 pętli i 2 stanowiska do szybkiego ładowania na zajezdni MZK.
Przypomnijmy jeszcze, że wcześniej w spółki przekształciły się zielonogórskie wodociągi i Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.