Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala-402 wciąż poszukiwany

Indonezyjski okręt podwodny KRI Nanggala-402 wciąż poszukiwany

Oficer przed mapą obszaru poszukiwań zaginionego okrętu podwodnego indonezyjskiej marynarki wojennej KRI Nanggala. Fot. PAP/EPA/MADE NAGI

Na Morzu Balijskim trwają poszukiwania okrętu podwodnego z 53 osobami na pokładzie. We środę utracono kontakt z jednostką należącą do indonezyjskiej marynarki wojennej.

Według tamtejszych władz tlenu powinno wystarczyć do soboty. Okręt może być na głębokości 600-700 metrów. Tymczasem jednostka tego typu nie powinna schodzić poniżej 500 metrów.

W poszukiwaniach uczestniczą indonezyjskie okręty i śmigłowce. W działaniach tych pomagają specjalistyczne jednostki ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Indii, Malezji i Singapuru.

Zaginiony indonezyjski okręt podwodny

Zaginiona jednostka była w dobrym stanie – poinformowali w czwartek na konferencji prasowej indonezyjscy dowódcy. Poszukiwania okrętu trwają.

W wyniku poszukiwań z powietrza znaleziono wyciek ropy w pobliżu ostatniego miejsca zanurzenia okrętu podwodnego, a dwa okręty marynarki wojennej posiadające sonary zostały wysłane do pomocy w poszukiwaniach. Szef sztabu marynarki wojennej powiedział również, że władze znalazły przedmiot o „dużej sile magnetycznej” na głębokości od 50 do 100 metrów.

Jak przekazała indonezyjska marynarka wojenna, podczas zanurzenia mogło dojść do awarii elektrycznej, która spowodowała, że okręt podwodny nie był w stanie uruchomić procedur awaryjnych, które pozwoliłyby mu wypłynąć na powierzchnię.

Okręt KRI Nanggala-402 został zamówiony w Niemczech w 1977 roku. Jednostka została zwodowana rok później, a weszła do służby w 1981 roku, czyli 40 lat temu.

Indonezja posiadała 12 okrętów podwodnych produkcji radzieckiej. W tej chwili ma 5 jednostek – 2 wyprodukowane w Niemczech i 3 zbudowane w Korei Południowej.

Okręt zaginął w środę podczas ćwiczeń torpedowych na północ od wyspy Bali.

 

Exit mobile version