Minister cyfryzacji, wicepremier Krzysztof Gawkowski poinformował, że w związku z atakiem hakerskim na spółkę Nowa Itaka, doszło do wycieku danych logowania części klientów korzystających z usług biura podróży. Zapewnił, że specjaliści z NASK pozostają w stałym kontakcie z ITAKĄ. Informację o ataku potwierdziła firma.
Informację o ataku hakerskim na biuro podróży ITAKA Gawkowski podał w sobotę (1 listopada) we wpisie na platformie X.
Informację o ataku hakerskim potwierdziła ITAKA.
Nieuprawniona osoba/grupa osób uzyskała dostęp do części danych osobowych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta (takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu)
– przekazało biuro podróży w komunikacie opublikowanym na swojej stronie internetowej. Naruszenie zostało wykryte w czwartek 30 października.
Biuro podkreśliło, że osoby nieuprawnione, które wykradły informacje na temat klientów firmy, nie uzyskały dostępu do danych dot. rezerwacji (w tym danych finansowych i informacji o uczestnikach wyjazdów) oraz haseł do kont.
Te dane są bezpieczne
– napisano.
ITAKA podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych klientów: przeprowadzono szczegółowy skan bezpieczeństwa systemów oraz zamknięto dostęp do strefy klienta.
O zaistniałej sytuacji zostało zawiadomione CSIRT NASK, przygotowujemy także zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Prokuratury
– mówi komunikat.
Firma poinformowała, że wyciek danych dotyczy 10 tys. użytkowników, ale skala ta może być większa.
Atak hakerski na znane biuro podróży. Minister cyfryzacji mówi o wycieku danych
Minister cyfryzacji, wicepremier Krzysztof Gawkowski poinformował, że w związku z atakiem hakerskim na spółkę Nowa Itaka, doszło do wycieku danych logowania części klientów korzystających z usług biura podróży. Zapewnił, że specjaliści z NASK pozostają w stałym kontakcie z ITAKĄ.
Informację o ataku hakerskim na biuro podróży ITAKA Gawkowski podał w sobotę we wpisie na platformie X.
Napisał, że w związku z wyciekiem danych logowania części klientów korzystających z usług biura podróży, w kontakcie z firmą pozostają pracownicy Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej.
Rozpoczęły się również działania operacyjne służb, mające doprowadzić do wykrycia sprawców
– poinformował.
Szef Ministerstwa Cyfryzacji przekazał także, że w związku z atakiem klienci biura „w najbliższym czasie” będą mogli sprawdzić na stronie internetowej bezpiecznedane.gov.pl, czy wyciek dotyczył ich kont.
Dalsza część tekstu pod polecanym artykułem
??UWAGA??
Ważna informacja w związku z atakiem hakerskim na Nowa Itaka spółka z o.o. !?Specjaliści z NASK pozostają w bieżącym kontakcie z biurem podróży ITAKA,
z którego wyciekły dane logowania części klientów. Rozpoczęły się również działania operacyjne służb, mające…— Krzysztof Gawkowski (@KGawkowski) November 1, 2025
Podkreślił, że w takiej sytuacji każda osoba, której dane wykradziono, powinna szybko zareagować. Gawkowski przypomniał, że w takiej sytuacji należy: zmienić hasło na wszystkich portalach, na których używało się takiego samego; włączyć logowanie dwuskładnikowe; używać menedżera haseł oraz monitorować swoje konto i skrzynkę mailową.
Zawsze warto mieć także zastrzeżony numer PESEL – wówczas nikt nie zaciągnie zobowiązania finansowego na nasze dane. PESEL można zastrzec szybko w aplikacji mObywatel – warto to zrobić niezależnie od tego czy dany wyciek danych nas dotyczy
– napisał.
Czytaj także:
Czasowe problemy z działaniem usługi BLIK
Użytkownicy BLIKA mogą mieć obecnie trudności z korzystaniem z niektórych funkcji systemu – poinformował w sobotę (31 października) operator. Trwają prace nad przywróceniem pełnej dostępności usługi - dodał w...
Czytaj więcejDetailsCzytaj także:
Ekspert: z bankomatów i terminali płatniczych najlepiej korzystać zbliżeniowo lub płacić kodem BLIK
Zamiast wkładać kartę do bankomatu czy terminala, lepiej korzystać z tych urządzeń zbliżeniowo lub płacić BLIK-iem – radzi ekspert, redaktor naczelny portalu niebezpiecznik.pl Piotr Konieczny. Wskazuje na określenie dziennego...
Czytaj więcejDetails![Atak hakerski na znane biuro podróży. Minister cyfryzacji mówi o wycieku danych [AKTUALIZACJA] 2 www.itaka.pl/](https://zachod.pl/wp-content/uploads/2025/11/004304da69f770a172f5f79611d9bb36_xl-1024x576.jpg)